Internet marketing voor je boodschap

De essentie van internet marketing is het bereiken van potentiële nieuwe klanten en het onderhouden van de boodschap. Hoe beter de boodschap hoe sterker de loyaliteit van de klant. Hoewel er natuurlijk nog steeds veel mogelijkheden op het gebied van traditionele marketing zijn is dit niet te vergelijken met internet marketing. In deze blog zal je lezen over de voordelen van het internet marketing.

Wat kan je er allemaal mee doen?

Geen enkel persoon geeft geld uit aan de marketing om het weg te gooien. Je verwacht rendement bij een investering en dat is een lastige taak binnen de internet marketing. De respons op je website hoeft nog niks te zeggen over de afzet van je producten. Het doel van internet marketing is specifiek doelgroepen bereiken met een gepersonaliseerde boodschap. Hoe dichter je bij je doelgroep staat hoe sterker en sneller je een band opbouwt. Dit is enerzijds heel logisch maar als je kijkt naar de afgelopen jaren aan marketing zie je vaak een neutrale boodschap. Deze boodschap probeerde dan zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Tegenwoordig krijg je een specifieke reclame boodschap gebaseerd op je voorkeuren die op het internet gemeten kan worden. Denk bijvoorbeeld aan de vele reclames over Ibiza op je browser nadat je hier verschillende keren naar gezocht hebt. Dit komt doordat je digitale voetafdruk informatie met zich meedraagt. Op deze manier kan er zeer gericht een boodschap gecommuniceerd worden naar een specifieke doelgroep.

Wat houden de diensten in?

De meest gebruikte dienst binnen de internet marketing is specifieke targeting. Door de persoonlijke informatie die je achterlaat op het internet kunnen de boodschappen gepersonaliseerd worden. Zo wordt er door de internet marketing bureaus gefocust op prospecting. Dit zijn of geheel nieuwe klanten bereiken met een boodschap of een manier om de zichtbaarheid te vergroten op het web. Deze dienst wordt gemeten door middel van het aantal bezichtigingen op de site en vervolgens de gemeten doorklikratio. Zo kan een groep gevolgd worden die van prospect tot consument reist.

 

Internet marketing

 

Met deze specifieke vorm van communiceren kan je je boodschap goed personaliseren om je doelgroep te bereiken. Om je doelgroep te bereiken moet je ook weer onderzoek doen naar het medium. Niet elke doelgroep zit op deze mediums. Wanneer je je dienst of product op een oudere generatie richt is het niet handig om volledig voor de mobiele telefoon te gaan.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *